امام خامنه ای

 

چرا باید بگوییم « امام خامنه ای » ؟

غربی ها با سه کلیدواژه ی آزادی، دموکراسی، وحقوق بشر افکار عمومی را اداره می کنند.شرقی ها با دو کلید واژه ی مبارزه پرولتاریا با امپریالیسم و برابری.

امام پنج کلیدواژه ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلید واژه قرار دادند که اصل« امامت محوری» مهمترین کلیدواژه بود.

سیستم امت – امامت حرف جهان شمول اسلامی بود که در عرصه ی سیاست احیاشد.ده سال هر کار کردیم یک رسانه ی غربی پیدا شود که بگوید« امام خمینی» نشد! همه می گفتند:«آیت الله خامنه ای».

سال پنجاه و نه به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم:« استاد! چرا رسانه های شما نمی گویند: امام خمینی؟»؛ خنده ای کرد و گفت:آخر ما بعضی از چیزها را متوجه شدیم!کیفش را باز کرد و یک کتاب در آورد.ترجمه ی آلمانی کتاب« ولایت فقیه» امام بود.گفت: آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد؛ وقتی ما بگوییم: « امام» ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می شوند؛ چون کلمه ی « امام» قابل ترجمه نیست ولی وقتی بگوییم: «رهبر» این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می دهیم.کلمه ی «رهبر» به نفع ما و کلمه ی « امام» به نفع آقای خمینی است.از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می گوییم« آیت الله» ، اما « امام» یک بار معنوی دارد!از طرفی ایشان آن طور می شود امام امت اسلامی که مسلمان های جهان را دور خودش جمع بکند.با این صراحت این را به من گفت.

یک رسانه ی شرقی یا غربی را پیدا نمی کنید که گفته باشد« امام خمینی».آن موقع ما امتحان کردیم رسانه های غربی آیا می پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام « امام خمینی»؟ می خواستیم 60000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!

شهریور58  که در مجلس خبرگان قانون اساسی  وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم!

بازرگان اعلام استعفای دسته جمعی دولت را کرد. امیر انتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود.

سر یک کلمه کشور ریخت به هم!

امامت محوری، امت گرایی، عدالت گستری و دوقطبی مستکبرین – مستضعفین، اساس تئوری امام خمینی بود. امام خمینی از دنیا رفتند.آقای (ع - ه) آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی  ، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند.

یک : (ما نمی خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان« امام» بگوییم).

این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهیدبهشتی را قربانی کند برای این کلمه، قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تاکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده ، شما می گویی نمی خواهیم؟

جمله ی دوم ایشان این بود: « خبرگان مرجع تعیین نکرده است»

یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام!

وقتی ایشان جای« امام» گذاشت « رهبر»؛ « امت» شد« ملت» عناصر امت یعنی« خواهران و برادران قرآنی» که وظایفی مثل امربه معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی« شهروند» و « هموطن».اما کلمه ی سوم یعنی« عدالت»؛ مقدس ترین کلمه ای که آفای (ع – ه) آن را ابداع  و به نظام اسلامی تحمیل کردند، کلمه ی توسعه بود. فرق عدالت و توسعه این بود که«عدالت» را خداوند و پیغمبر(صلی الله علیه وآله و سلم) و علی مرتضی(علیه السلام) تعریف می کنند، اما « توسعه» را صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست های عالم.

در عرصه ی بین الملل هم دو کلیدواژه ی قرآنی« مستکبرین»و « مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند: « مستکبرین» فحش و توهین آمیز است! به جایش بگوییم: « قدرت های جهانی»!

خوب وقتی گفتی« مستکبرین» باید با آن ها «مبارزه» کنیم، اما وقتی گفتی: « قدرت های جهانی» باید با آن ها « تعامل» کنی.« مستضعفین» را هم کردند« قشرآسیب پذیر»؛ یعنی آدم های بی عرضه ای که خودشان پذیرای آسیب اند! پنج کلید واژه ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلید واژه هایی که دشمنان می خواستند.

تا موقعی که کلید واژه های قرآنی امام خمینی – که در راس آن ها امام بودن ولی فقه است – احیا نشود، هر کاری که بکنیم وصله پینه کردن است.شما هر لعنی که به .... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی سوزد که بگویید:  «امام خامنه ای ».

مشکلی که هست، اینست که همه می گویند:« دیگران بگویند ماهم می گوییم!»اصولگراها می گویند: صداوسیما شروع کند،ما هم می گوییم! صداوسیما می گوید ما که از روحانیون نمی توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می گویند: وقتی جوانان انقلابی هم نمی گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟!....

بعضی هم می گویند: نگوییم چون قبلا کسی این کار را کرده و سابقه ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم!

خب، خوب ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.

آیت الله سید محمد باقر حکیم پا می شود می رود نجف.از آنجا نامه می نویسد به« حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای». یک هفته بعد شهیدش می کنند. آن مرد بزرگ می فهمد که باید از آنجا پیغام دهد «امام خامنه ای».

سید حسن نصرالله می فهمد در سخت ترین شرایطی که دارد ،باید بگوید « امام خامنه ای »

آنوقت ما اینجا نشسته ایم و نمی گوییم!

اگر نعمت خد را قدر ندانیم می فرماید« ان غذابی لشدید». روز قیاممت هم آن جا ندا داده می شود که« وقفوهم انهم مسئولون، مالکم لا تناصرون».

هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف....


نویسنده: دکترسعید جلیلی

تخلیصی از نشریه  معروف وابسته به سازمان بسیج مستضعفین

 

پیام نوروزی مقام معظم رهبری

ما پیام عید رهبر را چو مصحف می کنیم

مثل دستورالعمل همواره مصرف می کنیم

کوری چشم سران فتنه و بیگانگان

چشم آقا همت و کار را مضاعف می کنیم

عظت حسینی(ع)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، مردم کشورمان را به کار و تلاش بیشتر دعوت کردند.
متن پیام معظم له به شرح زیر است:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

«یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار»؛ اى دگرگون‌کننده‌ى دلها و دیدها! اى سامان‌دهنده‌ى به روز و شب! «یا محوّل الحول و الأحوال»؛ اى گرداننده‌ى سالها و دلها و حالها! «حوّل حالنا الى احسن الحال»؛ حالِ ما را به بهترین حالها تبدیل فرما .

تبریک عرض می‌کنم عید سعید نوروز و آغاز سال نو را – که آغاز بهار و سرزندگى طبیعت است – به همه‌ى هم‌میهنان عزیز که در سراسر کشور پهناور عزیز ما زندگى میکنند، و همچنین به همه‌ى ایرانیانى که در هر نقطه‌اى از جهان هستند و چشم امید و انتظار به کشور عزیزشان دوخته‌اند؛ بخصوص به جوانان و مردان و زنانِ ازجان‌گذشته‌اى که براى هدفهاى عالى انقلاب و کشور فداکارى‌هاى بزرگى را انجام دادند؛ از جانِ خودشان مایه گذاشتند و جوانان خود را تقدیم انقلاب و سربلندى کشور کردند؛ به خانواده‌هاى عزیز شهیدان، به جانبازان و خانواده‌هاى فداکار آنها و به همه‌ى ایثارگران و کسانى که براى سربلندى کشور تلاش میکنند و کار انجام میدهند. و درود و سلام میفرستم به روح مطهر امام بزرگوارمان که سلسله‌جنبان این حرکت عظیم مردمى و مایه‌ى پیشرفت و اعتلاى کشور بزرگ اسلامى ایران بوده‌اند.

عید نوروز، آغاز رویش است. این رویش همچنان که در طبیعت محسوس است، میتواند در دلهاى ما و جانهاى ما و حرکت رو به پیشرفت ما نیز خود را مجسم و نمایان کند. نگاهى بیندازیم به سال ۸۸ که اکنون به پایان آن رسیده‌ایم. اگر بنا باشد سال ۸۸ در یک جمله تعریف شود، به نظر من عبارت است از: سال ملت ایران، سال عظمت و پیروزى این ملت بزرگ، سال حضور تاریخى و اثرگذار این ملت در عرصه‌هائى که به سرنوشت انقلاب بزرگمان و به سرنوشت کشورمان بستگى داشت و منتهى میشد.

در آغاز سال ۸۸ مردم با حضور بى‌سابقه‌ى خود انتخاباتى را ساماندهى کردند که در تاریخ انقلاب ما – و البته در تاریخ طولانى کشور ما – سابقه نداشت و یک نقطه‌ى برجسته و اوج به حساب مى‌آمد. در طول ماه‌هاى بعد از انتخابات هم مردم در امتحانى بزرگ، در حرکتى عظیم و سرنوشت‌ساز، حضور خود، اراده‌ى خود، ایستادگى خود، عزم ملى خود و بصیرت خود را نشان دادند.

تفسیر کوتاهى که از حوادث بعد از انتخابات در طول چند ماه می‌شود ارائه کرد، عبارت از این است که دشمنان کشور و دشمنان نظام جمهورى اسلامى بعد از گذشت سى سال، همه‌ى تلاش خود و توان خود و نیروهاى خود را متمرکز کرده‌اند براى اینکه بتوانند این انقلاب را از درون شکست بدهند. ملت در مقابل این توطئه‌ى بزرگ، این حرکت خصمانه، با آگاهى و بصیرت و عزم و ایستادگىِ بى‌نظیرى توانست دشمن را به شکست بکشاند. تجربه‌اى که در این هشت ماه بعد از انتخابات تا بیست و دوم بهمن بر این ملت و بر این کشور گذشت، تجربه‌اى پر از درس، پر از عبرت و حقیقتاً مایه‌ى سربلندى ملت ایران است.

در سال ۸۸ ملت خوش درخشید؛ مسئولین هم تلاشهاى ارزنده و بزرگى را انجام دادند. این تلاشها در حد خود، تلاشهاى باارزشى است؛ موجب تقدیر است. بر همه‌ى ناظران منصف فرض است که از این تلاشها، از این زحمات و کار و کوششى که براى عمران و آبادانى و پیشرفت کشور در عرصه‌هاى مختلف انجام گرفت، قدردانى کنند. در عرصه‌ى علمى، در عرصه‌ى صنعتى، در فعالیتهاى اجتماعى، در سیاست خارجى، در بخشهاى مختلف، مسئولین کشور کارهاى بزرگى را انجام داده‌اند. خداوند به همه‌ى آنها اجر عنایت کند و توفیق پیشرفت مرحمت بفرماید.

آنچه که از ملاحظه‌ى وضعیت موجود کشور و ظرفیتهاى عظیمى که در دل این کشور و ملت بزرگ نهفته است، می‌شود به دست آورد، این است که آنچه ما انجام داده‌ایم، آنچه مسئولین و مردم انجام داده‌اند، در مقابل آنچه که ظرفیت عظیم این کشور براى پیشرفت و رسیدن به عدالت است، کار بزرگى نیست. باید تلاشها را بیش از آنچه که در گذشته انجام داده‌ایم، همه انجام بدهند و خود را موظف بدانند.

در این دعائى که در آغاز هر سال، در هنگام تحویل، همه میخوانیم، این فِقره جالب توجه است که میفرماید: «حوّل حالنا الى احسن الحال». نمیفرماید ما را به روز نیکى، حال نیکى برسان؛ به پروردگار عرض میکند ما را به بهترین حالها، به بهترین روزها، به بهترین وضعیتها برسان. همت والاى انسان مسلمان همین است که در همه‌ى عرصه‌ها به بهترین‌ها دست پیدا کند.

امسال براى اینکه ما بتوانیم آنچه را که در این دعاى شریف به ما تعلیم داده شده است و وظیفه‌ى ماست، انجام بدهیم، براى اینکه بتوانیم بر طبق اقتضائات کشور و ظرفیتهاى کشور حرکت کنیم، احتیاج داریم به اینکه همت خودمان را چند برابر کنیم؛ کار را متراکم‌تر و پرتلاش‌تر کنیم. من امسال را به عنوان سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذارى میکنم. به امید اینکه در بخشهاى مختلف، بخشهاى اقتصادى، بخشهاى فرهنگى، بخشهاى سیاسى، بخشهاى عمرانى، بخشهاى اجتماعى، در همه‌ى عرصه‌ها، مسئولین کشور به همراه مردم عزیزمان بتوانند با گامهاى بلندتر، با همت بلندتر، با کار بیشتر و متراکم‌تر، راه‌هاى نرفته‌اى را بپیمایند و به هدفهاى بزرگ خود ان‌شاءاللَّه نزدیکتر شوند. ما به این همت مضاعف نیازمندیم. کشور به این کار مضاعف نیازمند است.

باید به خداى متعال توکل کنیم؛ از خداى متعال استمداد کنیم و بدانیم که زمینه براى کار، زیاد است. دشمنان، دشمن علم و ایمان جامعه‌ى ما هستند. علم و ایمان را به صورت مضاعف در میان خودمان باید تقویت کنیم. ان‌شاءاللَّه راه‌ها هموار خواهد شد؛ موانع، کوچک خواهد شد و کمک الهى و نصرت الهى، ملت ما و کشور ما و مسئولین ما را همراه و زیر سایه‌ى خود خواهد داشت.

همت مضاعف می کنیم

کاری مضاعف می کنیم

بردست مجروحت قسم

سیدعلی از قلب و جان

این انقلاب و رهبرش

یاری مضاعف می کنیم